Handelsbetingelser

 Vi holder ferie lukket i uge 28-32, alle henvendelser bliver behandlet efter uge 32. 

GENERELT
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Mobilme.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Mobilme.
OPLYSNINGER OM VIRKSOMHEDEN

Mobilme.dk
Roskildevej 297A
2610 Rødovre
tlf. 91940083  
CVR 32447775 

E-mail: info@mobilme.dk


FORBEHOLD
DER TAGES FORBEHOLD FOR PRISSTIGNINGER, VALUTAÆNDRINGER, LEVERINGSSVIGT,
AFGIFTSÆNDRINGER, UDSOLGTE OG UDGÅEDE VARER, TRYKFEJL SAMT FORCE MAJEURE
GRØNLAND & FÆRØERNE / Momsfrit
Når du vælger "leveringsland" i bestillingsforløbet udregnes porto og momsfri beløb automatisk.
Skriv den korrekte adresse samt land - i "notat" når du indtaster dine persondata.
minimum kr. 218 i forsendelse og 3% i administrationsgebyr (fremstår som "betalingsgebyr" på din bestillingsbekræftelse).

LUFTPOST til Grønland er meget dyrt og vi kan ikke få rabat af Postdanmark fordi det også er meget dyrt for dem.

Prisen udregnes automatisk i bestillingsforløbet efter valg af land.
Der sendes IKKE pr. efterkrav/ postopkrævning.

Vi gør opmærksom på at Postdanmark erstatter bortkomne pakker til Danmark, Grønland og Færøerne.

Til "andre lande" skal vi købe en speciel fragtforsikring. hvilket gør forsendelsen endnu dyrere.

NÅR DU RETURNERER FRA UDLANDET HUSK ALTID AT PÅSÆTTE FAKTURAEN UDEN PÅ KASSEN OG SKRIV "RETURVARE" SYNLIGT PÅ PAKKEN - ELLERS KOSTER DET OS
KR. 155 FOR AT DEN SKAL FORTOLDES - OG DETTE BELØB ER VI NØDT TIL AT FRATRÆKKE ET EVT. RETURBELØB SAMT TILLÆGGE RETURFORSENDELSEN.
DOKUMENTATION & VEJLEDNING
Der medfølger danske eller udenlandske trykte brugervejledninger til vores produkter. Vi køber fra flere lande for altid at have konkurrencedygtige priser.
Men langt de fleste telefoner vi sælger er med dansk manual. Får du eller har du fået en udenlandsk manual sammen med din telefon kan du under www.Mobilme.dk - ved at trykke ude til højre på "Info & Manualer" - klikke dig frem til en PDF-version af den respektive manual som du hente ned på din computer.

Telefonernes software er med dansk, med mindre andet er tydeligt angivet - vi sørger for at opdatere telefonerne med det nyeste software når vi får dem fra udlandet, og dermed er de faktisk bedre end de varer som du køber i de danske kædebutikker. Ofte får vi varerne med dansk software i telefonerne direkte fra vores leverandør når vi modtager dem, men ikke alle vores leverandører husker at ændre produktkoderne så de passer til det skandinaviske marked. Får du et sådant problem når telefonen fx. opdateres i fx. PC SUITE, kan du derfor risikere at sproget ryger tilbage til den oprindelige sprogpakke. Dette problem kan vi selvfølgelig løse uden det store besvær - vi skal blot have telefonen fremsendt til os. Vi kompenserer selvfølgelig for den ekstra portoomkostning du har i forbindelse med dette.

Der er i øjeblikket meget snak i pressen om parallelimport som volder flere af vores konkurrenter store problemer. Mobilme garanterer dig for at du har 24. mdr. reklamationsret på alle de produkter du køber hos os - og vi hjælper dig selvfølgelig hvis der opstår problemer med reparation på de autoriserede værksteder. Det er kun yderst sjældent at du ikke kan få lavet din telefon på et dansk autoriseret værksted, læs i øvrigt under  http://www.Mobilme.dk/ hvortil din telefon skal sendes i tilfælde af defekter.

Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Mobilmes side, er denne af vejledende art.
Du kan finde telefonnumre til producenterne under www.Mobilme.dk.

PrisBilligMobil indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.
LEVERING & TRANSPORT
Levering af varer fra Mobilme anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.
Muligvis vil du få varen DIREKTE fra een af vores leverandørere for at sikre hurtig levering.

Her vil du få dit garantibevis efterfølgende pr. mail.

Forsendelsen af varer sker med Post Danmark's Track & Trace System eller GLS. Med GLS til pakkeshop er der gratis fragt ved køb over kr. 1.000, GLS levering til firma er fragten 39 kr.
Ved forsendelse med Postdanmark Privat kan vælges med og uden omdeling. Uden omdeling skal pakken afhentes i nærmeste Døgnpost.

Leveringstid 1-3 hverdage. (oftest 1-2dage) dog op til 4 uger på restordrer.
- Forbehold for restordrer!

Er varen væsentlig forsinket vil du få besked via E-mail.
Husk at indtaste korrekt email-adresse når du bestiller.

Har du ikke modtaget din vare inden 5-7 hverdage uden at have fået besked, bør du kontakte os pr. mail eller telefon.
Oplys venligst dit ordrenr og modelnavn ved henvendelsen for hurtig ekspedition.
REKLAMATION
Som privat forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Virksomheder har 12 mdr. reklamationsret.
Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Sidstnævnte vil blive kontrolleret af autoriserede værksteder.

Alle reklamationer der sendes med post, skal registreres på vores site.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen.
Det en din pligt at angive, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.
Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.

Vi er forpligtet til at gøre opmærksom på at hvis skaden er selvforskyldt eller ikke kan konstateres opkræves typisk et gebyr på kr. 250,-

Kontakt os inden du sender din telefon til service, hvis du er i tvivl om garantiforholdet !
Omkostninger forbundet med returforsendelse til lande uden for Danmark påhviler køber, der er ingen erstatning på bortkomne breve. Send derfor altid telefoner retur som "pakke". Vi refunderer ikke fragtomkostninger på returneringer, i stedet sender vi en returpakkelabel som du kan benytte omkostningsfrit hvis reklamationen er berettiget. Er der tale om reklamation på en hel ny vare, skal den fulde salgskasse returneres incl. tilbehør for at købet kan fortrydes.

Mobilme dækker fragtomkostninger de første 6 måneder. Efter 6 måneder formodes det at fejlen IKKE har været der fra starten hvorefter køber selv afholder alle fragtomkostninger.

I restordre situationer og hvor modeller er helt udgået - kan den ønskede farve, ikke garanteres - i tilfælde hvor det er UMULIGT at skaffe den ønskede farve kan det forekomme at vi sender en anden farve.
Du har selvfølgelig 14 dages fuld returret på dette køb. (Bemærk ! - Det er dog muligt på flere modeller at tilkøbe coveret i den ønskede farve og selv påmontere.)
Alle returvarer der sendes med post, skal registreres på vores site.
Det koster kr. 100,00 i indskrivningsgebyr hvis det ikke er gjort.

NÅR DU RETURNERER FRA UDLANDET KOSTER DET KR. 160 FOR OS AT FÅ VAREN GENNEM TOLDEN OG DETTE BELØB PÅLÆGGES RETURFORSENDELSEN TIL DIG EFTER REPARATION
BETALING
Alle priser er inklusive moms og alle afgifter.

Betaling kan ske på følgende måder:

• Kontant i butik  (netprisen opnås ved forudgående bestilling på nettet)
• Visa/Dankort betaling: (kr. 1,45 + 0,1% af fakturabeløb)
• eDankort (kr. 1,45 + 0,1% af fakturabeløb)
• MasterCard- og VISA-kort: (kr. 2 + 1,95% af fakturabeløb)
• Netbank via Nordea (kr. 0,-)
• Danske Netbetaling (kr. 3)

FORTRYDELSESRET
Mobilme yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer.
Du kan fortryde købet ved at returnere varen på Mobilmes adresse - Mobilme Roskildevej 297A, 2620 Albertslund -  eller nægte modtagelse fra postvæsenet. Hvis du nægter modtagelse er det vigtigt at du oplyser Mobilme om dette, da vi i nogle tilfælde afsender varen direkte fra vores leverandør.
Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget.
Ved køb af vores telefoner og tilbehør er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. På telefoner hvor der sidder plastik på skærmen vent da 14 dage med at fjerne det hvis du er i tvivl om dit køb.

Vær opmærksom på at ibrugtagen af telefonen i nogle tilfælde medfører at telefonen ikke kan returneres i væsentlig samme stand og mængde.
Dette inkluderer bl.a. at tage telefonen i brug, i forbindelse med opkald, sms og anden brug af det mobile netværk.  
Hvis det vurderes, at varen ikke kan returneres i væsentlig samme stand og mængde, kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.

Det er din pligt at nulstille telefonen hvis den fx. har været brugt til at tage billeder med. Det er yderst vigtigt at der ikke bliver sendt sms'er og foretaget opkald fra enheden, da fortrydelsesretten i dette tilfælde helt bortfalder. Dette vil blive kontrolleret når vi får varen retur inden fortrydelsesretten godkendes. Pak altid tilbehøret pænt sammen i den originale emballage og puds telelefon med en blød klud hvis du tilbagesender - returnér ALTID varen som du selv ønsker at modtage den.